شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ |۲۷ محرم ۱۴۴۶ | Aug 3, 2024
السيد صدر الدين القبانجي

حوزه/ جت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: بحث داغ امروز تشدید جنگ و تجاوز اسرائیل علیه ملت های اسلامی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در حسینیه فاطمیه اعظم نجف اشرف خطبه های نماز را ایراد کرد و گفت: بحث داغ امروز تشدید جنگ و تجاوز اسرائیل علیه ملت های اسلامی است؛ در عراق مقر حشد الشعبی در بابل بمباران شد و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند و در لبنان شهید فؤاد شکر یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی به شهادت رسید و در ایران مهمان جمهوری اسلامی ایران شهید اسماعیل هنیه ترور شد و در یمن بمباران شدید انجام گرفت و تعدادی از غیرنظامیان در آنجا به شهادت رسیدند.

وی افزود: ما همزمانی که به خانواده شهدا تسلیت می گوییم، اعلام می کنیم که ما مردمی هستیم که از مرگ نمی ترسیم، کشته شدن برای ما یک عادت است و عزت ما شهادت از جانب خداوند است و این تشدید تجاوزکارانه تلاش برای فرار از چنگ غزه است.

امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: ما همبستگی خود را با همه ملت‌های اسلامی اعلام می کنیم و در کنار آن‌ها هستیم و تجاوز به آنها تجاوز به ما است.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی به حضور آمریکایی ها در عراق اشاره کرد و گفت: اشغالگر باید برود و هیچ وجهه قانونی برای حضور آنها وجود ندارد و باید قبل از اینکه اخراج شوند، آبروی خود را حفظ کند و شعار ما یعنی "هیهات منّ الذلة" از زمان کربلا باقی خواهد ماند.

خطیب جمعه نجف اشرف به سالروز شهادت امام زین العابدین (علیه السلام) اشاره کرد و حدیثی از آن حضرت را بیان کرد که می فرماید: « ان المراتب الرفیعة لا تنال الا بالتسلیم لله جل ثناؤه وترک الاقتراح علیه والرضا بما یدبرهم به». (دستیابی به بالاترین مقام ها تنها در گرو تسلیم در برابر خداوند است و ترک خرده گیری بر او و رضا به آنچه او تدبیرشان می کند).

وی افزود: یعنی اطمینان و خشنودی از رضای خداوند متعال، چون اولیای الهی در برابر مصیبتها صبر و شکیبایی کردند و تسلیم خداوند متعال شدند، لذا خداوند به آنها توفیق داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha